Livets stora frågor

En sak som jag har funderat på några dagar. Alltså, jag har ju fultrosor. Och jag har förstått att andra kvinnor också har det. De där trosorna som inte är så himlade roliga längre. Mina trosor har någon sorts intern trosranking där det finns de som är jättefina, de som är okej och så finns det fultrosorna. Som man bara har de sämsta dagarna i månaden när de kan råka riktigt illa ut. Och som man kan ha liggande ett par i reserv någonstans på strategiska ställen, exempelvis i träningsväskan och i skrivbordslådan.

Men hur är det med er killar? Har ni fulkalsonger?

Den enda man som jag har bott ihop med hade inte fulkalsonger*. Men han behöver ju inte vara representativ för det manliga släktet.

*Vilket inte på något vis betyder att han inte hade fula kalsonger i sortimentet. För det hade han. Men det var helt slumpmässigt när han använde dem.

Explore posts in the same categories: Majaliv

20 kommentarer på “Livets stora frågor”

  1. Ko Says:

    De män jag har känt har haft det.. Från
    Calvin Klein till älgen Helge typ.. Med fallande skala i resårtajthet


  2. X hade nog också fulkalsonger när jag tänker efter. Fast inte heller han hade dem definierade. Slumpen avgjorde.
    Sen rensade jag väl ibland lite diskret. Kanske.

  3. Anguin Says:

    Tja… Ko uttryckte precis det jag ville säga. Jag har ett par kallingar som jag bara hatar. De är inte ens av rätt modell och jag känner inte att de kan ge mig den ”stadga” jag behöver; de är lite som kalsongvärldens svar på mjukisbyxor. En dag ska de bara bort. En dag. Snart. Fast innan dess måste jag köpa nya skor. Damnit.

  4. Helga Says:

    He, he. Om fulkalsongers vara eller inte har jag ingen åsikt, men detta var möjligen ett smart sätt att sondera hur många och vilka manliga läsare du har. Fast hittills är det ju bara en man som har nappat, kudos Anguin!

  5. Maria Says:

    Det är samma här med. Jag planerar mitt trosanvändande. Maken bara tar ett par och det är slumpen som avgör om det är snygg- eller fulkalsonger han tar på sig.


  6. Nä, inga speciella fulkallingar för speciella tillfällen eller speciellt fula dagar. Men ett par fina silvriga nyårskallingar! Som av någon anledning anses vara särskilt fula av flickvännen…

  7. suziluz Says:

    Kvinnor har fultrosor för att vi har mens, så enkelt är det. I alla fall jag skulle inte använda snyggtrosorna just de dagarna i månaden, det är slöseri på bra trosa. Män slipper ju just det lilla aberet och kan köra sina vardagliga fartränder i vilken kalling som helst.

    • Anguin Says:

      Tja så kan man så klart se det, men killar har (tro det eller ej) också tillfällen när de vill ha särskilt fina kallingar – fartränder eller inte.

      Å andra sidan ägde jag bara 20 par lumpenkallingar i typ sju år efter lumpen. De var extremt hållbara och bekväma, om än inte särskilt piffiga.

      Nu är det Frank Dandy som är favoriten och de delar faktiskt en del egenskaper med Kronans underbyxor.

  8. Fjäril Says:

    Min har fulkalsongerna när han tränar. De där med hål och trasigt vid resåren… Men , säger jag, det är ju pinsamt att folk ser dig när du har så trasiga kalsonger. Men det stör inte honom alls” jag tar ju på snygga när jag duschat och går hem”..

  9. Veronica Says:

    Har inga fultrosor. Sambon har inga fulkalsonger heller.

  10. Ullah Says:

    Hjälp, jag har inga fultrosor… eller är mina alla kanske det?
    Men mina söner har definitivt fulkalsonger, som de bara använder hemma.

  11. Emelie Says:

    Min man har nog bara fulkalsonger. Men han tänker nog inte på det själv.
    Jag hade värsta sortens fultrosor en dag i somras. Dessutom med trasig, fransig resår upptill. Äh, tänkte jag, jag har dom idag och slänger dom sen.
    Den dagen, naturligtvis, blir jag påkörd på MC:n och vill sjunka genom jorden när ambulanspersonalen klipper upp mina kläder. Med blödningar, trasiga organ och frakturer borde det kanske inte varit mitt största problem, men just då var det jobbigt…

  12. Ribbolita Says:

    Maken har definitivt ful eller finkallingar, som han använder därefter. Det flesta fullkallingar har till min förtjusning kastats de senaste åren dock. Själv har jag faktiska nästan bara fintrosor nu för tiden, sedan jag hittade Victorias Secrets modell sheeky när vi var i LA. Både sköna och snygga och maken älskar dem. Har minst 20 par… Rekomenderas varmt!


  13. Jag har faktiskt som några skrivit inga fultrosor, däremot har jag några som kan betraktas som fintrosor. Det blev liksom så för några år sen att jag bunkrade upp med ett stort gäng likadana svarta bomullstrosor efter att jag märkte att mitt problem med svamp försvann när jag använde naturmaterial , men så har jag några fina spetshistorier kvar som används ibland.

    Min man har några fulkalsonger som brukar ligga i hans träningsväska.


Kommentera

