Och historien fortsätter

Han bad om min excelmodell idag. Bad mig skicka vårt interna arbetsverktyg eftersom ”den verkar ju så bra”.

Alltså på riktigt. Den här mannen som hela tiden försöker sig på att spela maktspel med mig tror på allvar att jag skulle skänka honom en excelmodell som skulle hjälpa honom i hans arbete i en annan organisation. Som, det kan jag ge mig fan på, ganska snart skulle dyka upp med hans namn på sig och visas upp som bevis på hur skicklig han är på att bygga grejer i Excel. (Been there, done that i en annan organisation för många år sedan.)

Han är inte lite fräck.

Jag visste inte hur jag skulle hantera det hela först eftersom frågan kom vid sittande möte. Ville inte vara otrevlig och visste inte heller vad vår policy egentligen var. Jag lovade lite luddigt att skicka över modellen och tänkte i mitt stilla sinne att jag bara skulle råka glömma bort det. Nu har jag förankrat det hela uppåt i organisationen. Om han påminner om att han vill ha den kan jag säga att jag inte har fått okej på att lämna ut den.

Men han måste banne mig tro att jag är korkad?

För övrigt. När vi, innan mötet, tog en kopp kaffe i fikarummet berättade han någonting och lät det föregås av repliken Och det kan jag berätta trots att det är kvinnor närvarande. Det är i sådana situationer som jag får proppa munnen full med kakor för att inte dra ett par av Pelles gamla fräckisar och sedan låta dem följas av Oj! Ursäkta! Jag tänkte inte på att det var en man i rummet.

 

Explore posts in the same categories: Majaliv

8 kommentarer på “Och historien fortsätter”

  1. AB Says:

    Men är han dum i huvudet? Man skickar väl knappast sina arbetsredskap eller eget framtagna modeller till någon utanför företaget, gratis? *tar mig för pannan*

  2. Sofie Says:

    åh de där vidriga…som spelar sina fulspel

    dett värsta är inte att de är så korkade. det värsta är att de tror att man är ännu mer korkade än de själva…och går på det….

    but the karma bitch always strikes back. har jag lärt mig 😉

    hoppas nästan han frågar så du bara kan snoppa av honom med ett f ö r a n k r a t beslut 😉

  3. annannan Says:

    Men varför stoppa munnen full av kakor? Varför inte drämma till med just den repliken?

    Och om du ska motivera icke-skickandet så gör det med ett professionellt övervägt ”Det kan jag tyvärr inte göra, eftersom det är ett arbetsredskap framtaget för ett specifikt ändamål. Om du är intresserad kan jag lämna en offert på vad det skulle kosta om jag skulle ta fram ett motsvarande för er användning.” Inget hänvisande till att någon annan har sagt nej till att du lämnar ut det här. Det är du som bestämmer. Och att du sa vagt ja, det ignorerar du bara. Liksom han skulle ha gjort.

  4. Lena Says:

    Kan du inte skruva loss handtaget nästa gång han går på toaletten? 😀

  5. Maria Says:

    Han är ruggigt arrogant den där karln. Och inte så lite korkad. *ruskar på huvudet*

  6. Plastmamman Says:

    En annan variant jobbar med mig: ”Ursäkta Plastmamman (alt namn på annan närvarande kvinna), men den och


Kommentera

