Morgonklapp

Före halv sju ringde det på ytterdörren. Jag var iklädd Onepiece, Bull sprang omkring naken så när som på kalsongerna och en filt som mantel, Bill låg fortfarande i sängen. Jag var tvungen att titta genom köksfönstret innan jag vågade öppna.

Utanför stod kvinnan i bästbästa grannparet. Det är hennes man som ofta, när det har snöat, har hunnit dra upp ett spår med snökaran fram till även min ytterdörr och utanför mitt garage. Det är också hennes man som slängt ut lite grus även på min uppfart om det blivit blixthalka under dagen. Bästbästa grannparet som jag hade tänkt julfira med en ännu ej inköpt chokladkartong lite närmare julafton.

Det är bara jag som är så galet tidig, sa hon. Vi är på väg till stugan för julen och jag tänkte bara titta förbi med de här och önska god jul! Och så räckte hon över två godishus, ett var till Bill och Bull.

Explore posts in the same categories: Mammaliv

5 kommentarer på “Morgonklapp”

  1. Emma Says:

    Fina grannar – vilken ynnest!

  2. Tudorienne Says:

    Bra folk.

  3. helga Says:

    Fint! Goda grannar är guld värda.

  4. JsN Says:

    Det går fint med nyårschoklad också! Bra grannar ska man vårda!

  5. Julia Says:

    Fina grannar, men inte utan orsak. Du förtjänar dem genom vad du gjort dem, kanske ”bara” varit glad och trevlig när ni stött på varandra, men det räcker.


Kommentera

