Oändligt stort

Det var nog ordet embryo i förra inlägget som fick IVF-tankarna att komma tillbaka ännu en gång. Den enorma tacksamheten.

Min dotter sitter på klassens julfika och svullar i sig kladdkaksmuffins och chokladbollar. Så konkret, så vanlig, så ovanlig, så mirakulös. Och jag tittar på henne och tänker på Robert Edwards. Tänker ännu en gång på Robert Edwards.

Tack. Tack för att jag får sitta här och vara en julsliten, stressad, svettig, konkret, vanlig, ovanlig, mirakulös mamma. Allting annat är litet. Detta är oändligt stort.

Explore posts in the same categories: Barnlöshet

One Comment på “Oändligt stort”

  1. Emma Says:

    Skål för Edwards! Ibland gråter jag så det skvalar för att den där härliga, jobbiga, kärleksfulla och intensiva ungen är hos mig. Inte min, sin alldeles egen, men i varenda andetag en självklar del i mitt liv. Tänk om jag under helvetesåren vetat vilken skatt som väntade bortom molnen! (Hoppades, det gjorde jag absolut! )


Kommentera

