Staaaackars Askungen

Suckar över min idiotiska idé att köpa hem tre flaskor bubbel.

Jag trodde alltså verkligen på riktigt att jag skulle skåla med någon annan än mig själv på tolvslaget i år.

Det är bara en dag och det är bara ett klockslag. Men fan jävlar. Om det nu ska vara så, kan jag inte åtminstone få vara inställd på det en vecka i förväg. Inte få det i ansiktet dagen innan.

Tro det eller ej, en gång i tiden var jag på nyårsfester som planerades långt innan och som innehöll drösvis med människor som skålade vid tolvslaget. En gång i tiden köpte jag nya klänningar till nyår. Varje år.

Staaaackars Askungen. 

Jag tycker lindrigt synd om mig själv just nu. Gråter, dricker en stor whiskey och ger blanka fan i att huset ser ut som ett sjöslag där en pirat har sytt, en annan pirat har fört krig och den tredje piraten har handlat, lagat mat, tvättat och halvvägs struntat i det hela. Tycker synd om mig själv.

Det går snart över. Fuck it.

Explore posts in the same categories: Majaliv

4 kommentarer på “Staaaackars Askungen”


  1. Japp, fuck it. Men rättvist är det inte för Maja, fast nyår är väl inget som någon egentligen firar. Kram!

    PS Vad blev det för spis btw?

  2. hemsolen Says:

    Kram Maja, ni är så välkomna till oss: vi firar bohemnyår med ett roligt hopplock av udda människor. Inga läckra singelmän tyvärr, men med ett par jävligt trevliga singelkvinnor. Skit att det är så långt från dig till Helsingfors. Jag ska skåla med dig klockan ett, när din klocka slår tolv.

  3. Anna Says:

    Hoppas det blir en bra kväll trots singelvänninans stök. Men inköp av tre flaskor bubblor är inget att ångra Maja. Som Madame Bollinger sa:
    ”I drink it when I’m happy and when I’m sad. Sometimes I drink it when I’m alone. When I have company I consider it obligatory. I triffle with it if I’m not hungry and I drink it when I am. Otherwise I never touch it – unless I’m thirsty.”

  4. Agi Says:

    Visst går det över! jag väntar bara att det ska bli i morgon. Katten kommer att jama ynkligt och gömma sig under badkaret. Har aldrig uppskattat Nyårsafton. Önskar du får det trevligt ändå.


Kommentera

