Och så äntligen skidåkning

Jag och barnen har inlett skidsäsongen. Fjärde dagen med åkning idag.

Första dagen ville Bull åka hem efter första åket. Jag vill inte! Det är otäckt!  Som den strävsamma mor jag är tvingade jag upp honom i backen i alla fall. Vi klev av liften på halva vägen upp, åkte snällaste delen av backen och jag bogserade ner honom ett par gånger mellan mina skidor. Sedan släppte det. Dag två mutade jag honom att försöka åka lift på egen hand. När du klarar det, då är du stor nog att få åka med stavar. Lyckligtvis var det en ljuvlig kille som jobbade i liften och som hjälpte Bull varje gång det skulle klivas på. Plötsligt var Bull jättestor och han och Bill njöt av att tro att de hade åkt ifrån mig och av att kliva på liften innan jag hunnit fram. Ska du inte vänta på mamma? hade liftkillen frågat, men Bull hade svarat NÄE! 

Därefter graderade vi upp oss till den större skidbacken och där har vi nu i lugnt takt erövrat alla nerfarter. När Bull har fått löfte att när helst det känns för brant bli nerbogserad mellan mina skidor släppte all tvekan och självklart behöver han inte bogseras alls. Han åker hur fint som helst – med stavar och allt. Bill har fått nya skidor med mera carving och tycker själv att hon är fullärd nu.

Underbart alltihop!

Förutom vädret då. Jävla skitvinter med mera tö än snö.

Explore posts in the same categories: Mammaliv

2 kommentarer på “Och så äntligen skidåkning”

  1. Ulrika Says:

    Ja eller hur, och än värre är det i Mälardalen…

    • Ulrika Says:

      Alltså, det var inte meningen att försöka säga att vi har det ännu värre, mera ett tecken på hur mycket jag längtar efter skidåkning.


Kommentera

