Jullovsfacit

SNÄLLA MAMMA JAG VILL INTE SEJA DET HÄR MEN DET ÄR SÅ HÄR ATT JAG HATAR BULL NÄR HAN VEKER MIG /BILL

Bill har definitivt ärvt mitt morgonhumör. Ovanstående text återfanns på ett pappersflygplan som kastades ner till mig från övervåningen efter att jag och Bull vaknat vid kvart över nio och börjat prata och störa vår omgivning vid halv tio. Dygnet kan alltså anses vara rejält vänt på.

Facit blev sju svängar till någon av de lokala slalombackarna. Sju svängar trots att det har regnat och töat. Stolt är jag över det. Och stolt över att Bill, som fått nya skidor, plötsligt åker nästan som en vuxen. I brantaste backen åker hon lika fort som jag gör. Bill har å andra sidan inte riktigt kommit igång ännu. Han har gnällt en del och jag undrar lite om det är sexåringshumöret som börjar sätta in. Men när jag tänker närmare efter så slår det mig att de brukar växeldra. När någon av dem gjort ett utvecklingssteg så blir den andra sur och känner sig dålig. Det löser sig förmodligen.

Men nu är jullovet slut och det känns skönt att det blir vardag. Jag tycker om vardag. Det är vilsamt med månader som november och januari. Kravlösa månader.

Explore posts in the same categories: Mammaliv

Kommentera

