I tider av förändring

På väg hem från jobbet köper jag en ljusstake. Den är dyr. Dyr för att vara någonting jag inte behöver och jag har tittat på den ett tag. Önskade mig en ljusstake för tjocka ljus i julklapp och fick en. Den pryder sin plats. Bara inte den plats som jag hade tänkt mig, för där passar den inte. Så idag köpte jag den jag hade tittat på.

Själv.

Sist jag köpte en ljusstake var när jag hade fått totalt fetlessryck på hela äktenskapskrisgrejen och målat om i kök och sovrum i Pelle-huset. Gången innan det var någon vecka innan Bull skulle födas. Pelle hade flyttat ut och det jag minst av allt behövde spendera 400 spänn på var två maffiga ljusstakar i blått och grönt glas. Före det köpte jag ljusstakar i mängder just när vi hade flyttat till huset.

Tecknen talar sitt tydliga språk. In times of changes köp en ljussstake.

Till detta, mitt egna hus, har jag inte köpt en enda. Inte förrän idag. Den är fin.

Explore posts in the same categories: Majaliv

2 kommentarer på “I tider av förändring”

  1. Christina Says:

    Hittade till din blogg häromdagen och har sedan dess läst igenom nästan hela, baklänges, förutom de skyddade inläggen förstås, och har blivit väldigt berörd. Har väl inget vettigt att säg, mer än hej :-)!

    Eller jo förresten, tack för att jag genom din blogg faktiskt förstår min mamma 1000 gånger bättre än förut. Mina föräldrar skilde sig när jag var i tonåren och jag fattade aldrig varför inte mamma var jätteglad…. Nu tror jag att jag kanske fattar bättre hur hon kan ha tänkt och känt!


Kommentera

