Åkte dit

Igår kväll slängde jag ut julgranen och plockade undan pynt. Kom i säng ganska sent men visste att det bara var en vardagsmorgon som skulle hanteras.

När jag väl kom i säng kände jag att jag mådde illa. Typiskt. Det är ett elände med magsjuka, att man går omkring och är inbillningsmagsjuk i en evighet. Sedan låg jag och vred mig och försökte låta bli att vara inbillningsmagsjuk i flera timmar. Och sedan fick jag göra en rusch ut i badrummet och erkänna för mig själv att det nog trots allt inte var inbillning.

Denna förmiddag har jag legat i sängen och när jag inte har sovit har jag funderat på hur himlade härligt det är att inte må illa.

Explore posts in the same categories: Majaliv

4 kommentarer på “Åkte dit”

  1. Helga Says:

    Usch, stackars dig. Håller helt med dig om inbillningsfaktorn, den är nästan lika illa som sjukan. Fast när man verkligen är sjuk inser man att man verkligen inbillade sig.

  2. Christina Says:

    Åh uuäähh 😦 . Hoppas att det går över väldigt snabbt!

  3. AnnaH Says:

    Hoppas det går över fort. Det är väl den enda trösten medan man mår pyton, att det inte brukar hålla på så länge. Fast det brukar inte trösta så värst.

  4. Agi Says:

    God bättring. Vila och sov om du kan.


Kommentera

