Beslutsångesten

Jag var kallad till cellprovstagning dagen efter natten då Bull fick magsjuka. Så jag ställde in och fick en ny tid inbokad. Insåg efteråt, när jag tittade i kalendern, att jag skulle få mens lagom till provtagningen och tänkte boka om. Hann inte boka om innan blödningen kom, ganska många dagar tidigare än beräknat. Perfekt, tänkte jag, då är den avklarad och jag kan ta det där jäkla provet på utsatt tid. Right. Den är fan inte klar ännu och provtagningen är imorgon.

Frågan är alltså om jag borde chansa och låta tiden stå kvar eller om jag borde boka om. Jag gick in på nätet för att boka om. Nästa lediga tid är klockrent på nästa beräknade mens. Därefter är det ytterligare några veckors väntetid.

Fuck it, fuck it, fuck it. Jag gillar inte att boka om cellprov. Det känns som att utmana ödet.

 

Explore posts in the same categories: Majaliv

5 kommentarer på “Beslutsångesten”

  1. Sofie Says:

    hm. har de inga drop in tider hos er? för det är ju alternativ.

    inte helt säker men provet kan väl ge fel utslag vid mens? DET är ju inte heller kul.


    • Nej, men man kan boka om tiderna på nätet vilket är himlade smidigt.
      Jo, vad jag vet så ska provet inte vara blodblandat. Då måste man ta om det hur som helst.

      Inte nog med att man ska synka lediga tider, barnens tider och almanackan i övrigt. Man måste fan synka med sin kropp också. Och jag som alltid har varit dålig på andragradsekvationer.

  2. Sofie Says:

    ja det är ett elände =(

  3. suziluz Says:

    Gå dit och fråga. Jag har tagit cellprov i slutet av en mens en gång, och det gick bra. Så det beror nog lite på hur mycket blod det är. Lite slaskskvätt funkar tydligen.


  4. […] Beslutsångesten i slutet av januari – boka om eller inte boka om cellprov till följd av en blödning som höll i sig lite för länge – minns ni den? Jag bokade om. Tog inte tiden i februari som skulle landa klockrent på nästa beräknade mens utan fick tåla mig med roligheterna ända fram till 6 mars. […]


Kommentera

