Rebellisk

Jag vaknar med en trotsarg gå-emot-alla-principer-tanke i huvudet. Förmodligen har jag haft helt fel. Man ska inte alls göra saker på rätt sätt. Innan man skiljer sig bör man jobba hårt på att skaffa sig ett övergångsobjekt. Det är ju då man har som störst chans att lyckas. Efter skilsmässan hamnar man ju utanför de gamla kontaktnäten. Man bör alltså göra precis som när man byter jobb; säkra upp innan man lämnar. Och sedan, innan man byter ut övergångsobjektet gör man samma sak. Då skulle man slippa vara hänvisad till dejtingsiterna.

Denna insikt tre år efter skilsmässan. Det är då fan att jag aldrig varit någon strateg.

Explore posts in the same categories: Majaliv

4 kommentarer på “Rebellisk”


  1. Jomen du kan ju ända din dejtingprofil till ”Giftassugen?!”, hugga tag i första sämsta man och sätta igång med din skilsmässo- och övergångsplan.

  2. hemsolen Says:

    Aj fan, då kan det hända att jag precis har gjort en dundertabbe.

  3. Julia Says:

    Det känns som att många män använder sig av den strategin. Grovt generaliserande kanske, men jag känner inga kvinnor som gjort så.

    Eller så är de (männen) bara så förbannat rädda för att vara själva. Vad vet jag?


Kommentera

