Kärleken

Barnen kommer en dag tidigare. Bull sitter i mitt knä redan i hallen. Jag står på huk och han sitter i mitt knä med armarna om min hals. Han berättar om den där inramade bilden han fick av mig. Fotot på mig som han skulle ha hos sin pappa och titta på när han längtar efter mig.

Jag tittade på bilden och gräte, säger han.

Tittade du på bilden av mig och grät, frågar jag. När det känns så, då kan du be pappa att ni ringer till mig. 

Men inte gräte, säger Bull. Men tårarna kom. Han visar med fingrarna på kinderna.

Min son har suttit hos sin pappa och tittat på ett foto på mig och längtat så mycket att han fick tårar i ögonen.

 

 

 

Explore posts in the same categories: Mammaliv

6 kommentarer på “Kärleken”

  1. Ullah Says:

    That’s love…

  2. Tudorienne Says:

    Käre värld…

  3. Jenny Says:

    Och nu sitter jag på jobbet och gräte. Lilla vän…

  4. Micaela Says:

    Åh gud, gräte också här. Hjärtat, lilla, lilla ömma hjärtat!

  5. Christina Says:

    Men åh, vad fint! Lille gubben…


Kommentera

