Ålder

Baserat på spridda komplimanger på sistone har jag kunnat sluta mig till följande:

Min kropp är 23 år yngre än vad jag själv är.

Mitt arsle är 2 år yngre än min kropp.

Mitt ansikte är minst min egen ålder. (Du ser ganska gammal ut för du har rynkor runt ögonen, för att citera Bill) Det åldras åt motsatt håll än min röv.

Jag har tvivelsutan en urgammal själ.

 

Explore posts in the same categories: Majaliv

5 kommentarer på “Ålder”


  1. Ha ha ha.
    ”När man nått 40 kan man välja – fejset, eller röven.”
    Catherine Deneuve

  2. Jenny Says:

    Du Maja, jag måste fråga dig om slalomåkning och barn! Du har ju fått igång dina barn hur bra som helst, verkar det som – vad har du för tips?

    Vi åker till fjälls i morgon och även om vår 3,5-åring har stått på skidor sedan 1,5-årsåldern så känns det som att det är i år det finns chans att det lossnar och att han kan åka själv. Men hur kommer vi dit? Vad är dina bästa skidlärartips för småknoddar?

    Grabben är ganska försiktig av sig, men tycker att slalom är jättekul. Tyvärr har han ju fått smak för att åka större backar mellan våra skidor… Hur hjälper vi honom att komma på det där med att åka själv, att svänga och att hantera farten?

    Hälsningar,
    ”Frustrerad mamma som numera får mer träningsvärk i armarna än i benen vid slalomåkning”


    • Ahh… den åldern!
      Jag har gjort så att jag har åkt med ungen mellan mina skidor. När vi har kommit till en väldigt flack del av backen har jag släppt iväg den lilla skidåkaren bara rakt, tvärs över backen. ”Åk dit fram, titta, det är nästan platt mark. Åk dit fram och om det börjar gå för fort så åker du lite uppåt backen så stannar du”. Och sedan har jag åkt ikapp och hjälpt vederbörande vända (hen har fått hålla i min stav som jag har hållit som ett bromsande staket framför oss två. Så har jag svängt och låtit barnet passera mig i yttervarv) och sedan åka tvärs över backen igen. Det är faktiskt det enda som jag har lärt ut. Efter några sådana rundor har både Bill och Bull själva valt att vända skidorna och åka tvärs över backen. Och efter det har de besegrat större och större delar av backen själv. Tricket är bara att få dem att börja åka själva och inse att de ansvarar för sin egen framfart. Man brukar inte behöva pusha dem alls efter bara några få ”åk tvärs över backen”. Vem tusan vill åka mellan mammas skidor när man klarar det lika bra själv liksom?!

      Plogsvängar är svårt så det har jag inte alls lärt ut. Så småningom har de kommit på dem själva.


Kommentera

