Röra

På lördagseftermiddagen går jag en snabb runda på stan innan jag cyklar hem. Och plötsligt slår det mig att jag inte reagerar på samma saker som jag gjorde förut. Jag tänker inte att människor är på väg hem för att äta middag tillsammans och att jag kommer att äta middag ensam. När jag cyklar hem funderar jag inte över den eventuella gemenskapen bakom de fönster jag passerar. Jag är bara nöjd med att vara själv, planera min egen tid.

Livet känns rörigt just nu. Att vara själv är inte skrämmande, det är lugnande.

Explore posts in the same categories: Majaliv

Kommentera

