Det var ju tur att jag inte skrev rundsmörjning

Lämnar bilen på bilverkstan. För att undvika alla menande repliker om sen ankomst ser jag till att både statusuppdatera på FB och checka in på nämnda bilverkstad.

Gamla Bettan får lite kärlek, skriver jag, hittar bilverkstan och checkar in där. Snyggt.

När jag slutligen landat vid datorn öppnar jag FB och ser min egen statusuppdatering.

Gamla Bettan får lite kärlek. Det är bara det att det inte har inträffat på en bilverkstad längre. Det har inträffat på ett gym som inte över huvud taget ligger i närheten.

GAMLA BETTAN FÅR LITE KÄRLEK PÅ GYMMET?

Ser fram emot en halv miljon menande repliker idag.

Explore posts in the same categories: Majaliv

5 kommentarer på “Det var ju tur att jag inte skrev rundsmörjning”

  1. Helga Says:

    Haha, jag såg det där och undrade lite. Men allvarligt, hur mycket social kontroll har ni på varann på jobbet egentligen? Sitter folk och håller koll på kollegorna på FB?

  2. vilhelm2005 Says:

    Hahaha! Låt dem undra. Du håller ju på med sextremism, menar jag. Och Bettan, det kan ju vara nån form av omskrivning. 😄😄😄

  3. Singelmamma Says:

    Underbart! Kvällens första skratt

  4. uniflora Says:

    Haha. Jag såg det också men vågade inte kommentera. 🙂


Kommentera

