Verkligheten gör sig påmind

Mitt liv går inte ihop. Jag måste jobba, handla, vattna mina bortresta föräldrars blommor och förbereda mammaveckan. Och just då startar förstås inte bilen.

Min bil startar alltid. Gamla Bettan är en trogen hjälprederska och startar jämt. Utom idag. Njö njö sa hon, men orkade inte dra igång. Någonting måste ha hänt på verkstan. Vad skulle det annars kunna vara. Någonting måste ha hänt på verkstan så att hon klarade sig fint över en natt men inte över två.

Och vad i helvete ska jag göra nu? Jag måste kunna lita på att bilen funkar imorgon – jag ska på sedan länge inbokad hörselkontroll på remiss med Bill.

Explore posts in the same categories: Majaliv

3 kommentarer på “Verkligheten gör sig påmind”

  1. suziluz Says:

    Det du gör är en andrahandsplanering om att ta taxi ifall bilen strejkar. Om du har räknat med att det kan ske svider inte kostnaden på samma sätt.

  2. Maria Says:

    Låter lite som att batteriet är urladdat. Antingen ladda eller köpa nytt antar jag. Jag är lite bortskämt eftersom maken är uppvuxen med att skruva traktorer sen han var en tvärhand hög, så batteriladdare och sånt finns hemma. Finns små såna att köpa på Biltema också. Svägerskan önskade sig och fick en sån i julklapp. Kortsiktigt är Suziluz andrahandsplanering bra.

  3. Helga Says:

    Låna de bortresta föräldrarnas bil? Bita huvudet av skammen och be Pelle om mekarhjälp alternativt skjuts? Det är hans dotter också.

    Lycka till!


Kommentera

