Kärlek

Jag är så stolt över mina barn att jag smäller av. På riktigt. Nu har vi haft tre skiddagar och imorgon tar vi tåget hem. Idag var det blåst, lite snö och rejält flatljus. Sikten var rätt ofta minst sagt dålig. Ungarna krigar på. Och inte bara det. De tycker att det är roligt, de sjunger!

Jag får flera frågor i backen när vi passerar folk. Är det dina barn? Men hur gamla är de?! Vad DUKTIGA de är! De verkar ha full koll!

Bill åker som en vuxen. Hon till och med stannar bredvid folk som har ramlat och frågar om de är okej. När hon har koll på vägen drar hon iväg långt i förväg och jag ser hennes rosa hjälm och de kaxiga slalomsvängarna långt bakifrån.

Bull tar sig ner lugnt och säkert. När han missar hela pisten och dyker med huvudet före ner i en vinddriva som inte syns (jävla flatljus!) skrattar han och säger att den var mjuk och skön – som en säng!

Imorgon är det hemfärd. Bill vill inte, hon vill helst bosätta sig här. Vi har bestämt att detta ska bli tradition, hit ska vi komma varje år.

Och jag är så nöjd, så nöjd. Man vet ju inte hur det ska gå, om backarna ska vara för svåra eller vädret för hårt. Men nu vet jag. De känner samma sak för Riksgränsen som jag gör. Ett favoritställe på jorden.

Explore posts in the same categories: Mammaliv

4 kommentarer på “Kärlek”

  1. mickis Says:

    Vad härligt det låter!

  2. Maria Says:

    Vad underbart det låter! Världens bästa mamma, det är du Maja!

  3. Tudorienne Says:

    Vad underbart! Underbart att få ge sina barn detta.

  4. krickilina Says:

    Jag ska vara helt ärlig. Jag skulle aldrig klara av att dra iväg och åka skidor med mina två barn. Aldrig.

    Det låter fantastiskt!


Kommentera

