Från långhelg till vardag

Upplägget med att få sina barn på Annandag Påsk och att inleda mammaveckan med påskpresenter och påskägg hos Mormor och Morfar gick förstås åt skogen. Ingen blev glad och allting blev fel. Inte underligt. Presenter och sådant kräver en viss uppladdning och liksom en viss landning först. Definitivt inte bra att kombinera med att just ha bytt vecka. Båda barnen grät minst fyra gånger var.

Hela kvällen var nervig, alla var slitna och Bill ville helst klänga runt i mitt knä och pillra mig i ansiktet (vilket jag inte gillar, hon är stor nu och jag är ganska känslig runt ansikte och hals) samt klämma mig på brösten (någonting hon börjat med på sistone av oklar anledning, gärna hårt så det gör ont. Det gillar jag inte heller. Hon är nästan åtta år och mina bröst är rätt privata.) Själv hade jag låsning i ryggen, förkylning i kroppen samt begynnande pms med armsvett och kalla fötter. Allt rivande och slitande och pillrande på mig gjorde inte saken bättre.

I morse vaknade Bill i någorlunda balans medan Bull hävdade att han kände sig sjuk då han var nervös för att gå till dagis efter nästan två veckors ledighet. Själv var jag fullt medveten om att detta är en hellweek och behövde alla tänkbara arbetsminutrar på morgonen. Ingenting gick som det skulle, inte ens vägen till jobbet som visade sig vara avspärrad. Hela kroppen kändes i olag på det där jobbiga hormonella viset.

Nu har jag klämt tre möten och en sallad och undrar hur i helvete jag ska få ihop livet. I stället för att planera in en effektiv kväll läser jag TV-programmen och vill bara en enda sak. Sitta i soffan och göra ingenting.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Mammaliv

2 kommentarer på “Från långhelg till vardag”

  1. Helga Says:

    Hear, hear. Låter som min postpåskbaksmälla.

  2. Ullah Says:

    Du behöver nog ditt soffsittande. Och till er båda: det blir bättre när de är 19 och 21 som mina!


Kommentera

