Skidåkning

En sak som gjorde mig alldeles väldigt glad denna påsk var att Pelle och Nya tog en slalomdag med Bill och Bull.

Detta med utförsåkning har ju varit gnissligt mellan mig och Pelle och jag har full respekt (men inte förståelse!) för att alla inte tycker att det är så roligt som jag gör. Men barnen, som har blivit så vansinnigt duktiga, har ju förstås velat visa upp för pappa. De har saknat hans närvaro i backen.

Så när Pelle berättade för mig att det skulle åkas slalom så tog jag glädjeskutt. Och Bill tog glädjeskutt. Till och med Bull tog glädjeskutt av bara farten. Det var helt enkelt ett rejält skuttande.

Efteråt frågade jag förstås Bill: Hur gick det? Åkte du ifrån pappa?

Bill tittade förståndigt och pedagogiskt på mig. Näe, det gjorde jag inte.

Så var hon tyst i några sekunder, knep ihop ögonen och drog munnen till ett brett flin:

Men jag kunde ha gjort det!

 

Explore posts in the same categories: Mammaliv

One Comment på “Skidåkning”

  1. Donken Says:

    Insikten är fantastisk och uppenbarligen nog härlig:)


Kommentera

