Försiktigt

Hej jag heter Maja och jag är så trött så trött. Det är mitt eget fel så det är inte synd om mig. Jag har bara sovit för lite och är en aning bakis. Det är allt.

Det är maj nu. Temperaturen är bara någon grad över noll men solskenet är klart. Jag hostar och snorar. Valborg passerade mjukt. Jag såg Pretty Woman på TV, åt stiligt upplagt plockmat och drack rosé i Farmors mörkgröna, tunga vinglas. Om jag inte varit förkyld skulle jag tagit cykeln till någon eld också men nu var soffan för skön och hostandet ganska rejält.

Igår åt jag middag ute. Med någon. Och vi höll om varandra på vägen dit och alla kunde ha sett oss om det nu hade varit någon där just då som ville se. Och vi fnissade och höll hand vid bardisken medan vi beställde, det var fånigt men vi kunde inte låta bli.

En gång i tiden kände jag mig sårbar och naken när jag kom ut på lokal och inte längre hade vigselringen på mig. Vad skulle jag nu gömma mig bakom, syntes det på mig att jag stod här och var oskyddad, singel, tillgänglig? Lika sårbar känner jag mig nu när jag, i alla fall just i denna sekund, står här bredvid någon. Vad ska jag gömma mig bakom nu när jag inte kan skydda mig bakom galghumor och singelfasad?

Explore posts in the same categories: Majaliv

3 kommentarer på “Försiktigt”


  1. Du skriver så vackert. Lycka till, ni två. Hoppas du kan sluta gömma dig.

  2. krickilina Says:

    Du behöver inte gömma dig. Aldrig mer.

  3. Lisa Says:

    Grattis Maja!!!! All kärlek till dej i din ~nånslags~relation 💘


Kommentera

