Helgen

Det var dansföreställningar i helgen. Jag har inte fått upp näsan över vattenytan efter det ännu. Kanske börjar jag bli gammal och har för svårt att lära in men jag har fått slita som en myra med att få till den koreografi som vi gjorde. Ändå kändes det inte en enda gång som att jag satte den. Men nu är det gjort.

Sista föreställningen satt Bill och Bull i publiken. Uppochnervända världen, mamman uppträcker och barnen tittar på. Just när vi gått in på scenen, just de där andlösa sekunderna av koncentration innan musiken kommer igång. Då hörs en mycket klar röst i salongen: Titta! Där är MAMMA!

Jag hann tänka tusen tankar. Här står jag och där ute sitter de, mina älsklingar. Undrar om de sitter bra, undrar vad de tänker, tycker de att jag ser helt omammig ut nu. Hjälp. Koncentrera dig för helvete, fokusera! FOKUSERA!

 

Explore posts in the same categories: Majaliv

Kommentera

