Call me Cookie

1. Äter på stående fot i fikarummet en eländigt smulig kaka.

2. Jobbar.

3. Ställer mig upp och känner av gammal vana efter att navelpiercingsmycket inte har gängat upp sig utan sitter där det ska.

4. Navelpiercingsmycket känns JÄTTEKONSTIGT.

5. Tänker under en mycket kort tidsrymd en mängd tankar av typen: Tanter på snart 44 ska inte ha piercingsmycken och nu håller kroppen på något konstigt vis på med att göra sig av med detta och det håller förmodligen på att tränga ut genom huden och jag kommer att få ett jättestort ärr och varför händer detta just nu och inte när jag gjorde hålet för tolv år sedan och jag kommer inte att kunna ha bikini i sommar vad ska jag säga när jag ringer företagshälsovården?

6. Drar skräckslaget upp tröjan för att beskåda eländet.

7. Beskådar en gigantisk kaksmula.

 

PS Nu visar Nisse badstrandsbilder på sig själv. Jag har inte tid att skriva mer.

Explore posts in the same categories: Majaliv

One Comment på “Call me Cookie”

  1. Ulrika Says:

    Haha, dagens skratt!


Kommentera

