Hej jag heter Maja och jag är tydligen fjorton år

Jo, ikväll alltså stor galafest. Bill och Bull ska sova hos mina föräldrar. IGEN?! utropade båda barnen. Igen? Som kortast är det ett år sedan sist.

Pratade med min pappa igår. Han sa att han skulle ta bussen och komma över med Bill och Bull på lördagen. Hur länge sover du? Ehh.. ja, jag tänkte nog sova ett tag, det blir nog sent. Till tio? Ja, åtminstone… Men om du inte är vaken så kan jag låsa upp med egen nyckel och komma in med barnen…

Med egen nyckel? Nä vet du, det vill jag faktiskt inte. Jag vill hinna kliva upp innan ni kommer, jag vill INTE att du och barnen kommer medan jag ligger i sängen.

(Och jag vill hinna skicka hem eventuella sängkamrater. Faktiskt. Sa jag inte.)

Kära far, hur tänkte du där?

Explore posts in the same categories: Majaliv

Kommentera

