Vi följer traditionerna

Traditionsenligt, strax innan jag ska gå på semester, blir det härdsmälta med Pelle. Nu borde inte detta påverka mig så där väldeliga men det gör det ändå. Jag blir ledsen på riktigt. Ledsen och frustrerad över att vi, när det blåser lite, inte kan ha en bättre kommunikation över saker som är viktiga.

Jag hade velat gå från jobbet med lätta steg och ett åtminstone till hälften städat skrivbord. Nu har konflikten sugit både energi och glädje ur den här dagen.

Jag tänker medan jag skriver på hur det var när varje dag var sådan. Nu kan jag lämna konflikten i telefonen, behöver varken läsa eller svara på sms om jag inte vill. Nu har jag ett hem som inte är impregnerat av osämja, ett hem som det är en vila att komma hem till.

Och ikväll ska jag gå på afterwork. Jag tänker ha roligt. Och jag planerar att komma hem ikväll lätt lullig, glad och rusig av friheten som fem veckors semester innebär. Ta mig fan.

Explore posts in the same categories: Majaliv

3 kommentarer på “Vi följer traditionerna”

  1. Ingela Says:

    Det låter som en bra plan! Trevlig kväll! 🙂

  2. Maria Says:

    Jag tror du kommer få den bästa semestern på länge, trots Pelle. 😎


  3. Åt helsicke med tjafs och surdegar och onödigt bråk! Hej solvarma kinder, rosévin på altanen, kyssar som känns ner i tårna! Hoppas du hade en fantastisk kväll och avspark för semestern!


Kommentera

