Frisör

På eftermiddagen sammanfaller tid och ork och jag lyckas övertala Bull om att nu ska det klippas hår. Åtminstone luggen måste bli kortare. Och Bull säger, när han väl sitter där, att jag ska klippa kort där bak. Han är långhårig nu, det är över ett halvår sedan jag klippte honom senast, han har inte velat. Men nu vill han ha en kort frisyr.

Det är inte så att jag är en duktig frisör men han har självfall.

När jag är klar syns hans ansiktsform, hans ljuvliga näsa med ett band av fräknar och hans stora blå ögon på ett annat sätt. Hela han syns på ett annat sätt. Iklädd ett löst sittande linne och baggybrallor ser han ut som en större pojke men samtidigt som en mycket liten större pojke. En mycket liten större pojke som man bara vill krama och pussa och krama i minst ett dygn på raken.

Efteråt vill han ha sitt avklippta hår i en påse. Han får det med en sträng förmaning om att håret ska stanna i påsen annars kommer jag att bli tokig.

En stund senare kommer han ner och förevisar stolt sin senaste skapelse. Han har gjort en tupé till Lilla Jodit. Lilla Jodit har numera en dubbelt så stor lejonman. Som fäller.

Explore posts in the same categories: Mammaliv

One Comment på “Frisör”

  1. uniflora Says:

    ❤🙆


Kommentera

