Vuxen i solguldet

Det är stadsfestival och min stad visar sig från sin vackraste sida. Det är så somrigt och så ljuvligt att det nästan gör ont. På torsdagskvällen står jag i allt solguldet och ser en konsert. Jag står där själv. Visserligen ska jag och Singelväninnan mötas upp men det kunde lika gärna inte blivit så. Då hade jag gått ändå.

Jag står där och känner musiken i kroppen och underligt nog känner jag inte för att förklara för människor jag möter att jag väntar på någon. Tydligen tror jag inte längre att det står skrivet Ensam i pannan på mig. Tydligen tror jag inte längre att jag blir iakttagen med frågande ögon. Strunt samma om jag står bredvid någon och lyssnar eller inte. Jag är vuxen nu.

Explore posts in the same categories: Majaliv

One Comment på “Vuxen i solguldet”

  1. Tudorienne Says:

    Grattis till det! Härligt!


Kommentera

