Tillbaka

Jag är tillbaka på jobbet. Sitter på mitt kontor som är städat men varmt som en bastu. Ännu är vi bara några få som är här och någon sorts mjukstart blir det väl ändå. Bra det. Jag ska ju byta tjänst, eller rättare sagt har jag ju bytt tjänst nu, och känner att jag behöver hinna… tänka. Fundera på vad jag ska fundera på. Komma ihåg vad jag ska komma ihåg.

Att byta tjänst innebär en mental omställning som jag ännu inte har hunnit landa i. Ryggmärgsreaktionen, att ta in en viss sorts saker och sortera bort andra sortens saker måste arbetas bort. Nu är det den andra sortens saker som ska tas in och en viss sorts saker som ska sorteras bort. Jag måste ha en annan strategi för att lägga upp, strukturera, sortera. Jag måste veta vad det är jag ska veta.

Det blir nog bra. Jag orkar inte vara nervös.

Explore posts in the same categories: Jobb

Kommentera

