En trio

Rätt länge nu har de glasfåglar som jag samlar på lyst med sin frånvaro på lokala secondhandbutiken. De fåglar som, när jag hittade ytterligare en, fick vara tecken på bra saker, på att jag var på rätt väg under de jobbiga åren. Kanske har jag inte behövt lika mycket peppning från Högre Makt. Eller eventuellt har det blivit mer populärt att samla på just de där fåglarna.

I veckan sprang jag dock plötsligt på tre stycken. Tre! Jag är rik.

20140816-105915.jpg

För att inte tala om att jag samtidigt sprang på en ljuvlig glasskål i exakt samma blå färg, förmodligen släkt med fåglarna. Åh!

Explore posts in the same categories: Majaliv

Kommentera

