Lever

Jo jag lever. Jag lever intensivt.

När jag i söndags vaknade i ett hotellrum, det tredje nya hotellrummet på en vecka, visste jag först inte var jag var. Mer förflyttningar än vad jag är van vid. Hellweek kallade jag veckan men det gick riktigt bra. Visserligen har jag varit trött, riktigt trött, i omgångar. Men jag hade glömt hur roligt det är att byta arbetsuppgifter. Jag hade glömt att det faktiskt ger energi att få nya utmaningar. I alla fall om det är hanterbara utmaningar.

Det var skönt att komma hem. Jag packade upp väskan, körde tvättmaskinen, tände en mängd stearinljus, drack te, åt mackor och bara älskade mitt hem. Mitt fina lilla alldeles egna sunkradhus.

I morse vaknade jag med Arne. Vaknade med ett ryck och visste först inte var jag var denna gång heller. Åh, jag är hemma. Vände mig åt andra hållet, såg Arne bredvid mig och blev så glad över att han var där.

Och nu ikväll har Bill och Bull kommit hem. Två rödhåriga skolbarn.

Explore posts in the same categories: Majaliv

Kommentera

