Skolbarn

Det är sensommar med en aning höst i luften. Tunga daggdroppar glittrar på grässtrån när jag lämnar två skolbarn. Två skolbarn! Bill i rosa hoodie och gröna byxor med rosa blommor. Jag har flätat hennes hår och hon ser stor ut, min tjej, när hon visar mig att de har fått bänkar detta år. Hon öppnar bänklocket och demonstrerar en pedantisk ordning med böcker och pennor. Bulls långa lockar är borta och han glittrar med ögonen under den röda luggen. Han har en älsklingst-shirt med ett lejon på och ryggsäcken med Blixten McQueen sitter som gjuten på ryggen. Han berättar att han visst kan läsa vissa ord, han känner igen dem. Batman och sitt eget namn har han koll på.

Jag lämnar två skolbarn på vår fina byaskola. Två trygga, rödhåriga skolbarn.

Explore posts in the same categories: Mammaliv

Kommentera

