Host

Den här förkylningen tar för tusan knäcken på mig, den tog ny fart i fredags och jag har varit risig helga helgen. Idag släpade jag mig kallsvettigt runt en kort runda på några affärer för de nödvändigaste ärendena innan mammaveckan början. Överallt hostade folk. Det är sannerligen oktober.

Plötsligt känner jag mig stressad. Jag skulle gjort en massa saker, jag skulle ha hunnit ikapp denna helg. I stället har jag knappt gjort någonting alls. Eller jo, det har jag ju, jag har klippt häck och slingat håret. Men ute ligger snön idag och i hallen finns fortfarande sommarskorna kvar.

Men visst är det så här det brukar kännas varje oktober? Nu ska jag ta en whiskey.

 

Explore posts in the same categories: Majaliv

3 kommentarer på “Host”

  1. Ingela Says:

    Varje oktober och fram till jul, tycker jag… :-/ Eller hinner alla andra ikapp, utom jag? 😦
    //Ingela


  2. Det ständiga kompromissandet mellan vila och fixande… För så klart räcker inte tiden till allt, så något måste stryka på foten. I längden tror jag att det är tveklöst klokast att låta vilan komma först. Rätt vad det är, så är det sommar igen och då står skorna där så påpassligt redo! 🙂

  3. annannan Says:

    ”ute ligger snön idag och i hallen finns fortfarande sommarskorna kvar”

    Det där är ett jäkla problem om det BARA finns sommarskor i hallen. Om vinterskorna står vid sidan om är det en världslig sak.


Kommentera

