Tantattack

Jag klippte mig härom dagen. Det brukar alltid bli jättebra men nu blev det inte riktigt det. Oklart vad som inte blev bra men håret är ungefär som det var innan trots att jag nu är 600 kr fattigare och det är två månader till nästa inbokade klipptid. Favoritfrisörskan brukar veta hur jag vill ha det men nu blev det för kort här och för långt där i stället för längre här och kortare där. Efteråt stylade hon det slätt framtill och rufsigt baktill. Det är säkert skitinne och hon hävdade att nacken var punkig. I teorin en jättesnygg frisyr.

I teorin jättesnyggt men jag är 44, jag är trött, det är oktober och jag har en förmåga att se så förbannat ordentlig ut. Slätt framtill är dessutom inte särskilt förlåtande mot påsar under ögonen och rynkor på precis alla sidor om dem. Var kommer alla dessa rynkor ifrån?!

Utöver detta hade jag under gårdagen klätt mig i någonting som var tänkt att vara lagom snyggt och lite småsexigt, svart tröja, kjol, stövlar och en sjal. Heh. Jag såg ut som en tant. En lagom knubbig tant (tröjelände i fel längd) med knubbiga ben.

Ni vet de dagarna när man faktiskt blir vansinnig när man ser sig i spegeln på jobbet. Igår var en sådan.

Idag har jag jeans, vansinnesklackar och mitt vanliga knullrufs (denna gång dock artificiellt rufsat). Det känns bättre.

Explore posts in the same categories: Majaliv

Kommentera

