Som man sår får man skörda

 

Nej då, det är inget försenat halloweenspöke. Inte heller är det en förrymd brottsling som gräver ner bevismaterial i skydd av mörkret. Det är bara jag.

Det är bara jag och mitt förbannade dåliga minne som gräver ner blomsterlökar som jag fick av mamma för en månad sedan och glömt bort i kylskåpet och när jag väl kom ihåg dem hade det snöat. Men nu har det tinat. Det är visserligen becksvart och jag är iklädd jobbklänning och gummistövlar och jag var tvungen att lysa med en ficklampa i förrådet för att över huvud taget hitta en spade. Men jag gräver ner blomsterlökar.

Fan ta dem om de inte kommer upp.

Explore posts in the same categories: Majaliv

Kommentera

