Tråk

Hej, jag heter Maja och jag skriver norra Europas tråkigaste blogg. Sorry.

Hur tråkig kan man bli. Jag märker det själv. Men det är november och jag är så trött. På dagarna har jag tankar, funderingar, ämnen. På kvällarna efter att barnen somnat, köket är röjt, skolväskorna fixade, kläderna framplockade och tvättmaskinen körd så är jag oförmögen att såväl formulera tankar som sätta ord på dem. Min bästa tanketid är egentligen tidig morgon. Jag är beroende av min ensamma frukost innan alla vaknar, då när hjärnan är lugn och liksom vit efter natten. Men nu kliver Bull upp samtidigt som jag  av den enkla anledningen att han vill umgås. Jag måste starta upp mig själv lite för snabbt.

Det är väl novembermörkret också. Vi pratar om det på jobbet, att allt man egentligen vill denna månad är att kura i TV-soffan. Allt man vill är att kura i soffan men julstressen börjar krafsa så smått bakom nacken. Spring fort, fixa mer, börja pynta, tänk på klappar redan nu, planera. Nästa helg är det första advent tydligen. Det blir nog trevligt att plocka fram pinalerna.

Jag vill bara sova lite först.

 

 

Explore posts in the same categories: Majaliv

8 kommentarer på “Tråk”

  1. Ullah Says:

    Norra Europas tråkigaste blogg? Vilket understatement!

  2. Lisa Says:

    Din blogg är min favorit! Du kan skriva om vad du vill, det är alltid kul, intressant, gripande eller whatever att läsa. Mvh läsare sedan strax efter att Bill föddes

  3. Ingela Says:

    Bloggen är inte tråkig, den är mänsklig 🙂

  4. Erika Says:

    Tycker alltid om dina inlägg, den är inte tråkig, instämmer med Ingela, den är mänsklig! 🙂

  5. AnnaH Says:

    Förstår inte alls vad du menar med tråkig. Intressant och omväxlande är vad jag tycker. Ömsom barnens roliga uttryck, ömsom relationsresonemang och alltid lika bra skrivet. Jag tror det är din novembermörker- och nyttjobbtrötthet som talar. Ta hand om dig och fortsätt helst skriva, men inte så du knäcker dig förstås.


Kommentera

