Ju fler konstiga tecken desto roligare

Alltså, jag undrar verkligen. Vad tusan menas med detta:

”Frivillig läxa” skickas hem i läxmappen.

Betyder det att läxan är frivillig att göra? Eller betyder det att man måste göra den och att den inte alls är frivillig? Eller betyder det att barnet ska tro att man måste men att den egentligen är frivillig?

 

Explore posts in the same categories: Mammaliv

5 kommentarer på “Ju fler konstiga tecken desto roligare”

  1. ankaspringer Says:

    Oh, situationstecken!

  2. ankaspringer Says:

    Nu måste jag bara testa att kommentera här, eftersom Helgas blogg sen i fredags hävdat att jag inte är jag.

  3. Helga Says:

    Nämen! Va? Alltså Blogger.. Testa att kommentera anonymt istället.

  4. Helga Says:

    Och en annan sak.. det här med läxor. Hata, hata, hata. Vad fan hände? (Jag vet precis vad som hände. Duktig skolflicka blev vuxen och fick en liten son som hatar läxor. Duktig skolflicka får spatt on so many levels.)


Kommentera

