Veckan som var

På något vis är jag mentalt kvar i hur mitt liv såg ut för lite mer än ett år sedan. Då jag fortfarande var singel och innan jag bytte tjänst. På något vis innebär min vardag fortfarande ett stående inslag av förvåning de gånger jag får tid att reflektera över vad jag gjorde dagen innan eller veckan innan. Jag har ett rätt stort behov av att ha möjlighet att reflektera och just reflektion blir det inte längre samma tid till. Den där tomma tiden, de ensamma kvällarna, de finns inte riktigt längre.

Exempel på saker som det gör mig förvånad att se tillbaka på, saker jag gjorde förra veckan:

– Höll i en nätverksträff. Blev visserligen fullkomligt ställd och fick inte ur mig flaska när jag oförberedd skulle prata inför folk. Men hade å andra sidan hjälpt till att hitta rätt fantastiska människor som kom dit och bidrog till att göra det hela riktigt bra. Nästa gång ska jag be dem bära en skylt med texten Maja put me here.

– Köpte mitt första Odd Molly-plagg. (En klänning. På 70 % rea. Men den är fin. Faktiskt.)

– Såg Mello tillsammans med Arne och hans barn. Hemma hos Arne. Tänkte att barnen kanske skulle tycka att jag kom och störde i deras lördagsmys med pappan men blev i stället fullkomligt annekterad i soffan och fick se hela Mello med barn i famnen.

 

Explore posts in the same categories: Majaliv

One Comment på “Veckan som var”


Kommentera

