Jag och Fuglesang är klara förebilder

I bilen på väg hem från skolan börjar Bill fråga mig hur mycket jag har i lön relaterat till vad andra personer tjänar. Efter ett tag förstår jag att hon gör research inför ett framtida yrkesval.

Jag: Vad tänker du bli när du blir stor då, Bill? Har du bestämt dig?

Bill: Jag vill bli ekonom. Eller astronaut. Eller trollkarl. Eller författare. Eller miljonär. Och så vill jag bli lärare. Och jobba åt kommunen. Så jag har ganska många alternativ. 

Explore posts in the same categories: Mammaliv

3 kommentarer på “Jag och Fuglesang är klara förebilder”

  1. Maria Says:

    Underbart!💗 Tror hon kan bli alla alternativen, så klok som hon verkar. ☺

  2. Eva Says:

    Skönt att ha mycket att välja mellan:-)

    Min fyraåring förklarade härom dagen att han jobbar med böcker (som pappa) och rullat (som i tomma toa- och hushållspappersrullar, som absolut inte får läggas i återvinningen eftersom han jobbar med dem).

  3. Ingela Says:

    Jag tror iaf det är lättare att bli astronaut, än en rik lärare som jobbar åt kommunen 😉


Kommentera

