Självkännedom

Förra veckans utbildningsdag var otroligt bra. En engagerad och duktig föreläsare med stor kunskap och djup insikt om den organisation jag jobbar i. Med ett grundmurat självförtroende, så grundmurat att han utan problem kan framstå som aningens tystlåten och försiktig. Han är precis som Yoda, viskade jag till kollegan.

Efteråt var jag, om än trött, klokare, inspirerad och med en känsla av att stå en aning tryggare i min roll.

Fy fan vad jag älskar katederundervisning. Jag älskar att få sitta med block och penna och bara ta in allt vad jag kan. Jag älskar undervisningssituationer där jag inte förväntas bidra, där jag kan få vara den som bara tar emot, suger åt mig. Suga åt mig, filtrera och lägga på rätta ställen i hjärnan. Jag älskar katederundervisning.

Och jag hatar fortfarande den här sortens undervisning.

Explore posts in the same categories: Jobb

One Comment på “Självkännedom”

  1. Kristina Says:

    Jag har också alltid gilalt katederudnervisning; jag tycker det är lite sorgligt att föreläsningar är så ute inom högskolevärlden.


Kommentera

