Jobbigt

Just nu går jag omkring med ångestsug i magen. Ett sådant som ger spända axlar och återkommande spänningshuvudvärk. Så brukar jag inte ha det.

Det är begravning till veckan, begravning av barnens farfar. Tankar på döden ger alltid ångest. Livet är så kort och bräckligt och det går så fort. Det är sol ute men snön tinar bort och jag vill hinna så mycket. Längtar efter mina barn. Ångest också för hur vi alla ska klara torsdagen. Det blir en svår situation. Bara så. Det blir svårt.

Samtidigt känns jobbet så stort och så mycket. Jag längtar intensivt efter ledighet, efter att få vara lugn, efter att hinna sova och hinna tänka. Längtar efter att en ledig dag ska kännas lång, inte kort och inte behäftad med ångest över vad jag inte gör om jag väljer att vila. Just i detta, när en kommande begravning ligger och knaprar på energireserven känns alltihop övermäktigt.

När Arne kommer sent på söndagskvällen orkar jag inte gå ur sängen där jag ligger under täcket med onepiece och sockar på, jag mår illa när jag ställer mig upp. Han undrar om jag håller på att bli sjuk och det undrar jag nästan själv också.

Men jag vaknar och är förstås inte sjuk. Bara lite sliten.

 

Explore posts in the same categories: Majaliv

Kommentera

