Sorgligaste gåtan jag hört

Bull: Vad är det som fladdrar och fladdrar och aldrig kommer hem?

Jag: Hm… ingen aning?

Bull: Fågeln som har fastnat i trädet med vingarna! 

 

Explore posts in the same categories: Mammaliv

2 kommentarer på “Sorgligaste gåtan jag hört”

  1. Eva Says:

    Vad är det som är svart och vitt, flyger i luften och har åtta ben?
    – Fyra skator.

    Vad är det som är grönt och ludet och sitter i hallonbusken?
    – Ett krusbär som har gått vilse.

  2. Eva Says:

    (Apropå sorgliga gåtor så finns det även makabra:
    Vad är det som är svart och vitt, flyger i luften och har två ben?
    – En nunna som har trampat på en mina.
    Jag tyckte att den var störtkul när jag var liten, som följdfråga efter den förstnämnda gåtan. I dag är jag inte fullt så road:-/)


Kommentera

