Because I am worth it

I kväll ska jag gå på afterwork. Å ena sidan är jag trött, herregud vad det har varit intensivt de senaste veckorna. Hemma är det ostädat och bökigt och jag har inte ens packat upp efter veckans tjänsteresa, någonting som jag annars försöker göra direkt. Å andra sidan är jag glad och kär och har visserligen bara snittat fem timmars sömn de senaste två nätterna men jag är fulltankad med oxitycin. Och det är sol. Strålande sol.

Så jag ska alltså gå på afterwork och helst bli fnissig och pratig. Jag ska tänka att jag hann inte allt jag hade tänkt mig denna vecka men jag hann en hel massa och det blev jäkligt bra. Jag ska också tänka att inte ens träningen har jag hunnit med som planerat men å andra sidan sprang jag åtta kilometer i tisdags. Åtta! Det må inte låta mycket för vissa men för mig är det andra gången i livet som jag springer så långt. Första gången var sommaren 2009.

Jag ska gå på afterwork ikväll. Så det så.

Explore posts in the same categories: Majaliv

Kommentera

