Sliten

Äsch jag mår inte så där jättebra just nu. Kan inte sätta fingret exakt på vad som felar. Men jag känner mig sliten. Just nu utsliten.

Förmodligen är det de senaste veckorna som kostat på, förmodligen är det inte mer än det. Exsvärfars dödsfall och begravning, gnissel med Bull, oro för Bull och skolan, jobbstress. Det känns mest som att jag inte har någonting att ge. Inte i energi, inte i ork, inte i uppmärksamhet.

När jag blir trött kan det kännas som att världen låter för mycket, som att allting låter, som att alla ljud trycker sig in i huvudet. Så är det nu. När jag har lagt barnen blir jag varje kväll lika besviken  på att det är oändligt med saker att göra. Och om jag struntar i sakerna, unnar mig soffan och tänker att nu ska jag andas och skriva, så upptäcker jag att jag varken orkar tänka eller skriva. Dessutom mår jag illa. Förmodligen är det magkatarrskänningar.

Nej, jag tänker inte bli utbränd. Jag är bara lite trött. Ganska trött.

Explore posts in the same categories: Majaliv

2 kommentarer på “Sliten”

  1. Maria Says:

    Se till att vila när du behöver så att inte det där slitna blir utbränt. Ta hand om dig. Hoppas du mår bättre snart.

  2. Tudorienne Says:

    Ta hand om dig.


Kommentera

