Valborg

Idag ska jag se en majbrasa. Det var några år sedan sist nu. Att fira Valborg utan mina barn har varit svårt. Jag har stängt in mig och stängt ute vårkvällen, ruvat i soffan med nerdragna gardiner. Men i kväll ska jag se en brasa med Arne och hans barn.

Valborg har alltid varit speciellt. Jag och Pelle träffades just på Valborg. Eld och vårhimmel, doft av rök och blöt mark. Någonting rör sig i mig då. En kväll som förstärker bra känslor och men också svåra känslor.

Så det är stort. Det är stort.

Explore posts in the same categories: Majaliv

2 kommentarer på “Valborg”

  1. Helga Says:

    Trevligt. Vår bli-ihop-dag är den 28 februari, årsdagen av Palmemordet. Förvisso symbolladdat datum men på ett annat sätt.

  2. ankaspringer Says:

    Och vi har ingen bli ihopdag! Eftersom vi velade i nästan två år. Hurra! En dag mindre att deppa på.

    Jag ska fira valborg hos mamma och pappa, första gången i min uppväxtförort på åtminstone 20 år. Jag kommer, rent statistiskt, att träffa på åtminstone några barndomsvänner, eftersom typ alla andra utom jag blev kvar. Spännande!


Kommentera

