Augustibubbla

Augusti är inte riktigt min månad. Sensommar är inte riktigt min grej.

Sensommar gör mig kravfylld och trumpen. Det är som att det mesta hänger över en. Nu ska man kicka igång på alla fronter samtidigt. Nu ska man ska njuta av den sommar som är kvar. Inre krav på att både kicka igång och vara i nuet. På samma gång. En vetskap om att rätt vad det är så har vi mörker, hällregn och förkylningar. Någonting andlöst och lite kusligt i luften.

Varje år blir jag lika förvånad över att jag känner så, över att jag inte njuter som jag borde. Lika förvånad brukar jag bli över att jag blir piggare när bubblan spricker, när det blir krispig höstkyla och september.

Men just nu är det augustibubbla. Den tynger mig lite. Bara lite.

Explore posts in the same categories: Majaliv

2 kommentarer på “Augustibubbla”


  1. Exakt så känner även jag, men har aldrig fått det formulerat för mig tidigare 🙂

  2. Anne Says:

    Samma här. Allt är bra, men ändå vill jag krypa ur skinnet.


Kommentera

