Rivstart på höstterminen

Denna morgon ett liv. Miss i kommunikationen mellan mig och Pelle. Jag trodde barnen skulle lämnas hos honom. Pelle hade slut semester och barnen skulle på fritids.

Den mentala uppladdningen inför fritids blev således obefintlig.

Den mentala uppladdningen inför överlämning till pappavecka hade däremot varit rätt befintlig. Bull började gråta direkt han klev ur sängen. Jag vill inte, jag vill vara med dig! 

Svettig mamma redan innan vi satt i bilen och fick telefonsamtalet att Pelle inte var hemma. Hujedamej.

Men konstigt nog gick det bra. När vi, efter att ha gjort en runda tillbaka hem för att komplettera med skolväskor, väl anlände till fritids hade humöret vänt. Jag lämnade ett par glada barn och blev inte ens katastrofsen till jobbet.

Phu.

Explore posts in the same categories: Mammaliv

Kommentera

