Läget

Jag har just kommit ut ur den värsta omgång pms som jag någonsin upplevt. Jag har varit arg en hel vecka. Rasande. Jag har på riktigt tyckt att allt i mitt liv är fel och det har varit helt omöjligt att resonera med mig. Vilken konstig upplevelse att inte kunna sätta sig över sina känslor, att inte kunna tänka skärp mig! och faktiskt göra det. Jag har varit korthuggen och sarkastisk (stackars Arne) och arg. Hela tiden arg.

På tisdagseftermiddagen ljusade det plötsligt upp. Jag körde hem och kände att saker och ting känns ju faktiskt okej. Ett par timmar senare kom mensen.

Känns det som att du vill klösa ögonen ur folk, frågade en väninna som jag drack öl med på fredagskvällen. Nja, inte klösa ut ögon. Jag vill nog mest bara inte träffa folk alls för alla är idioter, jag blir arg bara jag ser dem. Förklimakteriet, sa hon lakoniskt, själv slängde jag en pajdeg i väggen.

Va, liksom? Ska det vara så här nu? Pajdegar i väggen?

Explore posts in the same categories: Mammaliv

3 kommentarer på “Läget”

  1. Malla Says:

    Precis så känns det! Vissa månader är jag som en furie, andra går det bättre. Mycket märklig känsla att inte kunna lyfta sig ens en liten smula. Vad händer sedan i klimakteriet undrar jag?!

  2. Ingela Says:

    Själv var jag vansinnigt pms-arg som yngre… Sen var det ganska lugnt i sexton-sjutton år, jag var bara på lite sämre humör ett par dagar, för att nu ha växlat till att jag blir så fruktansvärt ledsen i en vecka… Liten, trött, sorgsen. Det var bättre att vara arg, då fick jag mkt gjort! Nu försöker jag bara hålla ihop :-/ (Jag är 44 år, btw).

  3. Tudorienne Says:

    Va? Det måste väl finnas nån medicin?


Kommentera

