Träning

Det här med träning är så jäkla svårt att få till numera. Mitt stora problem är att jag inte tycker träning är roligt om jag inte kan träna mycket. Jag vill bli bättre. Jag vill utmana mig själv, sätta upp mål, nå dem. Sporadisk underhållsträning är tråkigt. Tråkig träning blir lätt bortprioriterad.

På tisdagskvällen är jag som vanligt på tjänsteresa och äter ensam middag. Jag känner mig pms:ig, frusen, eländig och ensam. Och jag frångår mina regler om att jag åtminstone alltid ska träna någonting när jag är på resa. Fy fan för att springa på löpband, jag står inte ut med det ikväll. I stället dricker jag två glas vin, läser bok och borde njuta.

Men jag njuter inte. Jag känner mig gammal, plufsig och tråkig. Stel. Trött. Alltid är jag trött.

Morgonen därpå vaknar jag med en annan känsla. Arg. Alltså, nu är jag faktiskt less på mig själv och mitt gnäll och min egen irritation på att jag är otränad. Gnälla tyst för mig själv, är det det enda jag kan? Ja, jag hatar löpning. Jag längtar gruppträning, pass, musik och pepp. Men det är helt omöjligt att få in i schemat, gnäller jag. Och sedan tänker jag att jag ger fan i om det är omöjligt, nu ska det in i schemat i alla fall. Träningsutmaning. En träningsutmaning om två gruppträningar per vecka, punkt och slut. Fyra veckor på detta sätt och sedan utvärdering. Dessa fyra veckor får det bli stressigt och eländigt och obefintliga sociala lunchsituationer. Man kan inte göra allt. Just nu behöver jag träna.

Idag bokade jag pass och gick på lunchspinning. Det var härligt. Jag tänker gå på pass imorgon också. Och kanske på söndag.

Explore posts in the same categories: Majaliv

One Comment på “Träning”

  1. Helga Says:

    Heja! Just do it. Ja, träning ska vara rolig, annars får det vara.

    Jag kämpar med en ny utmaning, att få med träning i mitt liv som det ser ut nu. Eftersom hostan dröjer sig kvar har jag inte vågat köra igång ordentligt. Är konstant stressad och ledsen också, och har därför fått för mig att yoga och pilates som jag annars avfärdar som flum, borde vara bra nu.

    Juryn har inte kommit tillbaks än, kan jag säga.


Kommentera

