De stunder när man träffas i hjärtat som av en varm lastbil

Sur stämning i bilen på väg hem. Alla är hungriga och trötta. Det härjas alldeles onödigt i baksätet, låt varandra vara bara, hojtar jag men ingen lyssnar. Bill vill prova någonting som Bull har men Bull vill inte. Låt honom vara, gapar jag vidare, var bara tysta, båda två! 

Bill (sarkastisk och nedlåtande): Är det för att jag har tjejbaciller eller?

Jag: Vadå tjejbaciller? Vad är det?!

Bull (plötsligt alldeles lugn): Javisst, vad är det?! Jag gillar dig jättemycket. Det är för att jag fått den nyss, du kan få låna den senare. Eller nu… här! 

Jag inser vad jag nyss har fått höra. Inte bara har Bull låtit Bill få som hon ville utan att låta sig trampas på. Han har också visat precis hur generös och varm han är och hur fåniga argument storasyrran kom med.

Jäklar i min lilla låda.

Explore posts in the same categories: Mammaliv

One Comment på “De stunder när man träffas i hjärtat som av en varm lastbil”


  1. Fina barn och härliga insikter:


Kommentera

