Topp utan botten

På klädaffär för att prova snygg topp. Tar med mig två storlekar till provhytten.

Expediten har fått span på mig och börjar med att säga att den där toppen finns som klänning också. Jaha, säger jag och får mig förevisad en hemsk klänning. Som gjord av lila folie. Inte min färg kanske, säger jag artigt och försvinner in i provhytten.

Dags att prova topp, jag börjar med den mindre storleken. Jag har klänning med skitfula strumpbyxor under men det spelar ju ingen roll.

Hur sitter den?! hojtar expediten utanför och rycker oombedd upp skynket. Där står jag i partytopp till nerhasade strumpbyxor med decimeterstort grenhäng. Lite för liten kanske, säger jag artigt medan jag betraktar min rumpa bakifrån i spegeln och konstaterar för mig själv att trosorna har åkt in på ena sidan men inte på den andra. Expediten börjar argumentera om att toppen inte är för liten. Jag försöker dra ner den snäva toppen över rumpan omärkligt.

Till sist lyckas jag jaga ut henne ur provhytten så att jag kan få testa den större modellen.

Vad är det för fel på folk?

Explore posts in the same categories: Maja goes mode

One Comment på “Topp utan botten”

  1. Lena Says:

    Niiiiih! Hon borde byta jobb. Fattar inte det där. Vissa har verkligen fingertoppskänsla medan andra är som ångvältar.


Kommentera

