Den här hösten

Alltså den här hösten. Jag försöker formulera mig om den men det går så dåligt.

Den är så hemsk den här hösten. Det händer otäcka saker slag i slag. Det är skolmördare, terrorister, människor som flyr över Medelhavet och barn som drunknar där. Det är flyktingförläggningar som brinner, hot och hat och ondska, det är tiggare på gatorna.

Samtidigt har jag det så bra i det lilla. I min lilla värld. Jag skänker lite pengar hit och dit, jag skänker lite kläder, jag ägnar tankar och dåligt samvete åt världen. Mer gör jag inte. Och jag vågar nästan inte skriva att jag är lycklig och när jag gör det går galningar runt i Paris och skjuter ner helt vanliga människor i kvarter där jag har varit.

Mer gör jag inte men i min egen lilla värld är jag ganska trött också. Lite sliten och har ont i tänderna för jag drömde sådana mardrömmar efter Parisdåden att jag pressade käkarna så hårt mot varandra att jag kanske har fått sprickor eller åtminstone liksom blåmärken någonstans. Jag äter värktabletter.

I min lilla värld stör jag mig som fan över att min kropp verkar ha fått hormonfnatt i detta som tydligen kallas förklimakteriet. Jo, för varje gång jag har pms, bara på ett par dagar, så går jag upp åtminstone ett kilo som sedan inte försvinner. Jag har gått upp 4 kg sedan i somras och det känns oförtjänt. Men i den stora världen har folk inte mat för dagen, i den stora världen tigger folk för sitt uppehälle och här sitter jag och stör mig på några futtiga extra kilon.

Det som händer i den stora världen denna höst tar orden från mig. Det tar skämten från mig. Jag klarar inte av att vara bitsk och sarkastisk eller ens analyserade. Jag skulle vilja hata IS men lyckas inte ens komma dithän för jag tänker på hjärntvättade män som växt upp orättvist och utan kärlek. För inte kan man väl annars visa sådant förakt för människoliv?

Jag vill inte att du ska hålla på så här, världen. Jag vill att du ska skaka allt till rätta nu, världen. Jag vill ha fred på jorden. Tack.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

2 kommentarer på “Den här hösten”

  1. kapybaran Says:

    Jag håller med dig. I hela världsanalysen. Djävla skit.
    Men har du sett klippet med han som förlorade sin fru i Paris? Han säger det så bra, det där med hur hatet inte ska ta över.

  2. Helga Says:

    Känner ungefär som du. Även om min höst varit rätt jävlig, är den inte i paritet med världshändelserna. Jävla skitvärld. Det räcker nu.


Kommentera

